Masmédiá ako mocný nástroj na ovládanie ľudí

17. března 2011 v 12:00 | -MT- |  Úvahy a komentáre
ČÍTAJTE TIEŽ:
-
V dnešnej dobe majú veľkú silu masmédia, internet a reklamy. Možno
si to ani neuvedomujeme, ale všetci sme obeťami perfektne premysleného
komerčného plánu.
-
-
Prečo je to tak ? Všade okolo nás je propagovaná dokonalosť.
Najmocnejšími nástrojmi sú práve televízia a internet. Postupne
si rozoberieme tieto dva "nástroje" tých mocných a šikovných.


Televízia:
Televíziu môžme kľudne nazvať masový debilizátor čo dokázali dlhodobé
výskumy na západe. Všetky (najmä súkromné) televízie sú prepchaté
množstvom bezduchých, komerčných programov, relácii a súťaží. ktoré
sú tak dokonalo spracované, aby si aj úplne unavený človek sadol za TV
a pustil si program, nad ktorým netreba vôbec rozmýšľať a zapojil sa do
súťaže, ktorá je absurdné jednoduchá, a na ktorú stačí odpovedať len
Áno /Nie (inak sa nezapojí dostatok ľudí a príjmy budú menšie). Všetko
v Tv je tak premyslené, aby si daným programom udržali čo najviac
divákov, a to práve jeho jednoduchosťou.

A takto človek akonáhle príde z roboty, usadí sa za televízor a do večera
pozerá bezduché relácie a zábavy, pričom mu leniveje mozog. Veď predsa
ako inak by mohol využiť tento, čas ? Veď načo komunikovať s rodinou
alebo s priateľmi ? Radšej sa budem dívať na nejakú reality-show, v ktorej
zo seba ľudia robia idiotov. A práve toto je chyba dnešnej spoločnosti.
Ľudia medzi sebou nekomunikujú, všetko sa dozvedajú prostredníctvom
médii a pomaly vychovávajú generáciu "tupých hláv" (tento pojem bližšie
objasním neskôr). Práve tým, že sa v TV sledujú samé jednoduché
a bezduché relácie, náš mozog takmer vôbec nemusí pracovať a tým
upadá naša intelektuálna úroveň. Ďalším prostriedkom na ovládanie ľudí
prostredníctvom TV je všemocná reklama. Práve v reklamách na
najrôznejšie kozmetické prípravky, elektroniku a oblečenie sme kŕmení
samou dokonalosťou. Ak si to niekto neuvedomuje,vysvetlím to
na nasledujúcich príkladoch:

Ak žena nemá dokonalé prsia, dokonale štíhlu postavu a dokonalý zadok,
nestojí ani za pozornosť mužov. Ak nemáš doma najmodernejší plazmový
televízor nie si "in". Ak nemáš špičkový Mp3 prehrávač si outsider. Ak
nemáš oblečenie od najdrahšej značky, si chudák a si "out". Ak tvoj PC
neutiahne najnovšie hry si slaboch, a tak ďalej. (všimnime si tie
zahraničné názvy, ktoré sa začínajú udomácňovať v európskych krajinách.)
Už chápete čo som tým chcel povedať ? Obklopujeme sa vecami, ktoré
nám možno ani netreba ale máme ich len preto, aby sme nedajbože
neboli mimo spoločnosti. A teraz si položme otázku - treba nám všetky
tieto veci ? Chceli by sme ich mať aj keby nebolo reklamy ? Asi nie.
Preto si treba uvedomiť, čo vlastne potrebujem, čo je nutne mať a čo
je lepšie nemať, či je lepšie pozrieť trápny Tv program alebo sa radšej
stretnúť a porozprávať s priateľmi a blízkymi...

Podľa najnovších výskumov, priemerný Američan sleduje televíziu päť
až šesť hodín denne. Ak to porovnáme s ostatnými činnosťami v jeho
živote, televízii venuje viac času ako všetkému ostatnému, okrem práce
a spánku. Venuje jej viac času ako konzumácii jedla, viac času ako
svojej manželke a výchove detí. A jeho deti? S nimi je to ešte horšie.
Deti predškolského veku venujú v Amerike sledovaniu televízie osem
hodín denne. Školáci o pár minút menej. V roku 1980 uverejnili noviny
Times, že priemerný dvadsaťročný človek prežil pred obrazovkou viac
ako dva roky. Výskum súčasne zaznamenal ja nový znepokojujúci
fenomén. Američania sa stávajú vďaka televízii čoraz hlúpejšími. Prestali
čítať a majú problémy s pochopením akéhokoľvek písaného textu.
Výskum potvrdil, že táto schopnosť u nich z roka na rok klesá. A čo sa
týka písania, je známe, že priemerný Američan nie je schopný napísať
viac ako pár jednoduchých viet. Patria medzi najmenej gramotných ľudí
na planéte. A zhoršuje sa to. Znižovanie intelektuálnej úrovne
populácie súvisí s množstvom času, ktorý človek trávi pred obrazovkou,
pričom je jedno, či sleduje Simpsonovcov, Murphy Brownovú
alebo Nightline.

Jasné je len to, že čím viac televíznych programov sledujete, tým ste
hlúpejší. Jediné, čo prekvapilo výskumníkov, bol fakt, že hoci odborníci
už niekoľkokrát predpovedali nasýtenie ľudí sledovaním TV programov,
a tým aj pokles sledovanosti, nikdy im to nevyšlo. Naopak, tak ako
pribúdali rôzne káblové a satelitné televízie, prinášajúce ešte viac
zvrhlosti, stovky správ, liberálnu pornografiu a iné hlúposti, stúpal čas
strávený pri obrazovkách.

Ďalším nástrojom je sledovanie Amerických filmov v ktorých sa propagujú
americké zvyky, jedlo a ako vždy dokonalosť. Hlavný hrdina je vždy
dokonalý, má dokonalú postavu... Veľmi často sa v Amerických filmoch
USA zobrazuje ako dokonalá krajina pre život a že v ostatných
krajinách je len násilie a ako ho musia "dobrí" vojaci Spojených Štáto
v zastavovať a bojovať proti nemu.

Toto boli výsledky z prieskumu v USA lenže nemáte pocit že to prichádza
aj k nám ? Nemyslíte že ak sa situácia nezmení, za pár rokov budú rovnako
hlúpi ľudia aj v Európe a aj na Slovensku?

Internet:
Druhým nástrojom na ovládanie verejnosti je internet. Aj na internete
sa nachádza nespočetne veľa reklám, ktoré propagujú "dokonalosť".
O vplyvoch takýchto reklám som už písal. Avšak internet má ešte jednu
zásadnú výhodu, a tou je rýchle a nekontrolované šírenie informácii.
Tieto informácie môžu byť buď "zlé" alebo "dobré". Na internete
taktiež koluje veľké množstvo zvrhlostí, mnohé stránky nabádajú na
užívanie drog, alkoholizmus a množstvo ďalších zvrhlostí.

Všimli sme si vôbec, že sa pomaly vytláčajú naše zvyklosti,
symboly a názvy a nahradzujú ich zahraničné ? Stačí len spomenúť
na Vianoce. Tradičné symboly Vianoc ako kométa, vianočný stromček
alebo betlehemy pomaly vytláča Santa Claus, reklamy na coca-colu...
Vianoce pomaly strácajú svojho ducha, svoju atmosféru TICHEJ NOCI
a pomaly ju nahrádzajú Santovia a vyblikané svetelné billboardy
na vianočné akcie...

Preto sa sústreďme radšej na našu kultúru, naše zvyklosti
a pamiatky, nestavajme nákupné centrá, ale radšej chodme
do prírody a vážme si ju, pretože nie každý Európsky štát má také
prírodné bohatstvo ako my a preto si ho chráňme! Nedovoľme
aby konzumný spôsob života zasiahol pohltil aj nás. Nedovoľme,
aby nám Santa Claus na sánkach zobral Vianočný betlehem alebo
Ježiška. Chráňme si našu kultúru ktorá tu je už po stáročia
a nedovoľme aby ju vystriedala nejaká novodobá "konzumná" "kultúra".

 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Zero Zero | 18. března 2011 v 11:03 | Reagovat

vsetko je uplne v poriadku, zostante kludni,nepanikarte, pozerajte
aj nadalej korporatne sra..., proces depopulacie sa zacal, nechajte
sa okradat bankstermi, ceny sa nezvysuju, dane sa nezvysuju, ceny
energii sa nezvysuju, potraviny sa nepalia, za co2 ktore vydychujeme
a za uhlikovu stopu ktoru zanechavame vas nezdanuju, netravia nas,
kamery su tu iba pre vasu bezpecnost, vdaka patriot act a vojne proti
terorizmu ste slobodnejsi, neklamu nas, eu znamena volny trh a nie
regulaciu a zjednocovanie v prospech elit...to vsetko sa vam len zda,
len si to namyslate, vsugerovali ste si to, je to blud, su to
proste konspiracne teorie....postupujte dalej v ohrade a hlavne nepytajte sa

2 AI AI | 21. dubna 2011 v 1:15 | Reagovat

Zero je retard keď to píše a autor článku.. čo sa bojíš? alebo prečo nespájaš myšlienku toho článku s Illuminati?

3 Nero Nero | 27. prosince 2011 v 22:53 | Reagovat

[2]: AL je jebo a Zero ma pravdu. Al ci Ai tvoj komentar nema ziadnu vypovednu hodnotu iba kidas hnoj a osocujes Zera.
No len napis ze sa pocitacovo neupravuju zeny na bilbordoch, nemaju na sebe tony mekapu, Coca cola nieje malinovka č.1 na nasich stoloch iba preto ze je tak pretlačana reklamami aj ked Kofola ma uplne rovnaku farbu,chut aj vonu. Atd. A este stop Illuminati a Konec NWO!

4 Gabi Gabi | 10. července 2012 v 18:20 | Reagovat

Totálne s tebou súhlasím, je to nespochybniteľné. Ľudia, konečne si otvorte oči a uvidíte to, čomu sa hovorí holá pravda..

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama