Chemický útok - Co se děje v našem těle po požití Coca-Coly?

1. července 2011 v 13:16 | WarFare |  Úvahy a komentáre
Pijte Coca-Colu, je chutná a osvěžující! Reklamní kampaně na známý
nealkoholický nápoj mají nejen významný vliv na americkou a západní
kulturu, ale už desetiletí zajišťují i astronomické zisky z jeho celosvětového
prodeje.
Od začátku výroby nápoje však společnost Coca-Cola Company čelí ostré
kritice. První soudní procesy byly reakcí na obsah kofeinu v nápoji, firma
byla nucena při realizaci marketingových kampaní skoncovat s oslovováním
populace mladší než dvanáct let. V minulém století proběhlo s firmou
několik soudních sporů, ale větší problémy nastaly na počátku 21. století

v Indii, když se ve vodě používané na výrobu nápoje objevily stopy po
chemických látkách. Tyto skutečnosti vyústily do vyřazení indické produkce
nealkoholických nápojů a firma je nadále podrobována kritice ze strany
zastánců zdravého životního stylu. Není divu. To, co se stane v lidském těle
po vypití láhve či plechovky Coca-Coly, připomíná skutečný útok na lidský
organismus.

Jak po heroinu
Podle zveřejněných vědeckých studií se po prvních deseti minutách do
lidského organismu dostane deset čajových lžiček cukru. Jedinou příčinou,
proč člověk po takovém sladkém ataku nezvrací, je fakt, že další složka
nápoje - kyselina fosforečná - sladkost potlačuje. Po dvaceti minutách
však hladina krevního cukru prudce stoupne a játra začnou obrovské
množství cukru přeměňovat na tuk. Po uplynutí čtyřiceti minut se proces
absorpce kofeinu skončí, oční zorničky se rozšíří, krevní tlak stoupne a
játra uvolňují stále více cukru do krevního oběhu. O pár minut později
zvýší organismus produkci dopaminu stimulujícího nervové receptory v
mozku. Mimochodem, tento fyziologický proces je identický s reakcí
lidského těla po dávce heroinu.

Tři decilitry Coca-Coly obsahují deset čajových lžiček cukru, 30
až 50 miligramů kofeinu, vysoké zastoupení umělých barviv, sulfátů
a fruktózový sirup, vyrobený převážně z geneticky modifikované kukuřice.

Podle průzkumů průměrný Američan vypije za rok více než dvě
stě litrůslazených nápojů. Přitom nadměrná konzumace slazených
nealkoholických nápojů je jedním z hlavních důvodů vyhrocení celosvětové
epidemie obezity. Nezávislá studie publikovaná v britském deníku medicíny
The Lacent demonstrovala vazbu mezi konzumací slazených nápojů a
dětskou obezitou. Dvouletý výzkum také prokázal, že vypití jednoho
slazeného nápoje denně zvyšuje riziko obezity o 60 procent, riziko cukrovky
o 85 procent a konzumenti jsou vystaveni i nebezpečí v podobě rakoviny.

Zištní marketing
Ukázalo se také, že Coca-Cola má tendenci poškozovat DNA. Za
hlavní příčinu se považuje benzoan sodný, přidávána konzervační látka
se schopností deaktivovat vitální úseky DNA, což může vést až k cirhóze
jater nebo Parkinsonově chorobě. Coca-Cola však obsahuje i řadu dalších
nebezpečných složek. Kyselina fosforečná prokazatelně omezuje schopnost
těla využívat vápník, což vede zejména u dětí a mládeže k osteoporóze a
změkčení zubů a kostí. Škodlivost cukru je všeobecně známá, existují
dokonce seznamy obsahující přes sto nepříznivých následků způsobených
jeho nadměrnou konzumací. Je dokázáno, že cukr zvyšuje hladinu inzulínu,
což může vést k vysokému krevnímu tlaku, zvýšenému cholesterolu, nemocem
srdce, cukrovce, obezitě a předčasnému stárnutí. Ani dietní nápoje bez
přídavku cukru však nejsou výhrou - právě naopak. Umělé sladidlo aspartam
způsobuje při delším používání nádory, porodní defekty, cukrovku, psychické
poruchy či epileptické záchvaty.

Přijímání kofeinu, který je návykovou látkou, zapříčiňuje nervozitu, nespavost,
vysoký krevní tlak, nepravidelný srdeční tep, zvýšení cholesterolu, vyplavování
minerálů a vitamínů.

V nedávné minulosti se na základě srovnávacího testu osmi produktů
vyrobených a nakoupených v několika evropských zemích zjistilo, že produkty
téže firmy mívají v různých státech různou kvalitu. Například na Slovensku
se na slazení Coca-Coly používá místo pravého cukru o polovinu levnější
isoglukóza, připravená z kukuřice. Biochemici však předpokládají její škodlivé
účinky, protože na rozdíl od tradičního řepného cukru nespouští v těle chemické
reakce, vyvolávající pocit nasycení. Naopak, podporuje chuť k jídlu a tím i
riziko obezity. Isoglukosa se tak stala důležitou součástí marketingové strategie
velkých potravinářských koncernů.

 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama