Revolučných predstaviteľov moci postihla informačná fóbia

27. března 2014 v 19:59 | WarFare |  Ľudia, udalosti
Kyjevský okružný administratívny súd prijal rozhodnutie "pozastaviť na
obdobie posúdenia pohľadávky Národnej Rady pre otázky televízie a rozhla-
sového vysielania, vysielanie ruských televíznych kanálov na území Ukrajiny.


Toto rozhodnutie okliešťuje demokratické slobody a je narušením
medzinárodných záväzkov, vyhlásil splnomocnenec MZV RF pre otázky
ľudských práv Konstantín Dolgov. A v Európe obviňujú ukrajinských
mocenských predstaviteľov z "cenzúry".

Národná Rada Ukrajiny sa domnieva, že ruské média "šíria informáciu,
ktorá ohrozuje národnú bezpečnosť, suverenitu a územnú celistvosť
Ukrajiny, propagujú vojnu, násilie, krutosť, rozdúchavajú medzietnické,
rasové a náboženské nepriateľstvo, útočia na ľudské práva a slobody.
Je to typická reakcia tých, kto prišiel k moci nelegitímnou cestou,
podotýka expert Nikolaj Sorokin:

- Akákoľvek revolučná moc je nestabilná a postihnutá rôznymi fóbiami. Je
to atribút akejkoľvek historickej revolúcie. Jednou z hlavných fóbií ukraji-
nských predstaviteľov moci je strach z vonkajšieho nátlaku. A informácia,
ktorá ide z Ruska, spochybňuje monopol revolučných predstaviteľov moci
na pravdu. Práve preto aj s týmto bojujú.

Dnes je pre Ukrajinu najdôležitejšou úlohou zachovanie svojej tváre pred
svojim národom, hoci aspoň v informačnej oblasti. Ale zákaz vysielania televíz-
nych kanálov neprinesie želajúci výsledok, domnieva sa vedec Oleg Nemenský:

- Mládež dnes získava prevažne informáciu cez Internet a tam je ťažko ju
niečím prekryť. Za druhé, na súčasnú ukrajinskú televíziu sa na polovici
územia krajiny pozerajú s veľkou nedôverou. Diváci preto asi najskôr
odmietnu vládnu propagandu. A to môže pomôcť tomu, že obyčajní
občania Ukrajiny sa ešte viac vzdialia od štátu a budú cítiť, že je im
cudzí.

Mnohí ukrajinskí televízni diváci nechápu, prečo sa nemôžu pozerať na
obľúbené relácie a obracajú sa na Národnú Radu za vysvetlením. A miestni
predstavitelia moci chcú rozhodnutie súdu napadnúť, komentuje to Nikolaj
Sorokin:

- Vo Východných a Južných regiónoch na úrovni vedenia regiónov sa
prijímajú opatrenia na odblokovanie ruských televíznych kanálov. A súkromne
si občania kupujú satelity a prijímajú ruské kanály.

Národná rada požiadala ešte 11. marca ukončiť vysielanie ruských televíznych
kanálov na území Ukrajiny. V OBSE to hodnotili ako "represívne opatrenie". A
MZV RF nazvalo také konanie porušením práv médií. 443 zo 703 ukrajinských
providerov majúcich licenciu Národnej Rady Ukrajiny na televízne a rozhlasové
vysielanie, ukončili k 25. marcu vysielanie štyroch ruských televíznych kanálov:
Prvý kanál. Svetová sieť, RTR-Planéta, Ruský informačný kanál Rossia-24 a NTV
-Mir /Svet/.

 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama